Qulaylik va xavfsizlikka boʻlgan talablarning ortishi rulga boʻlgan talablarning yanada oshishiga olib keladi, rul ixcham dizaynga ega boʻlishi kerak, lekin ayni paytda avtomobilni minimal harakat bilan boshqarish va maksimal darajada manevrlikni taʼminlash uchun harakat qilish kerak. Albatta, rul boshqaruvi harakat xavfsizligini yaxshilashi kerak.
Yoʻl harakati xavfsizligi qoidalari sohasidagi Qonunchilik rulning dizayniga va taʼsir kuchiga oid talablar mavjud emas, masalan, koʻp davlatlarda 12 m radiusda haydashda haydovchining rul kuchi 250% dan oshmasligi talab qilinadi. Shuningdek, dastlabki harakatda a 10 km / soat tezlikda toʻgʻri chiziqli harakatda rulning kerakli burilish burchagi 4 gradus boʻlishi kerak. Yevropa koʻrsatmalari bilan boshqarish uchun juda koʻp asosiy talablar mavjud emas, yengil avtomobil rulidagi kuch toʻliq ishlashi uchun 150 N dan va nosoz boʻlganda esa 300 N dan oshmasligi kerak. Toʻgʻri boshqarish tizimida rulni burab, haydovchi maxsus val-gʻaltakka ulangan maxsus burama kamonni buradi. Ishchi suyuqlikni boshqaruv mexanizmining ichki boʻshliqlarida taqsimlanadii.Suyuqlikning bosimi (qoida tariqasida, bu uzatish moyi) va haydovchiga gʻildiraklarni aylantirishga yordam beradi.
Birinchi gidravlik kuchaytirgichlar 1951-yilda Amerikada seriyali mashinalarda paydo boʻlgan, shunga oʻxshash qurilmalarga ega Yevropa mashinalarining tarixi 3 yoshga kichik. Biroq, klassik gidravlik kuchaytirgichning asosiy soddaligi ushbu qurilmani bir qator kamchiliklardan mahrum qiladi. Tezlikning oshishi va avtomobilni xavfsizroq va qulayroq qilish istagi dizaynerlarni anʼanaviy gidravlik kuchaytirgichning ishlashini optimallashtirishga yoki hatto odatdagi gidravlikani almashtiradigan qurilmalarni ixtiro qilishga majbur qildi.
Modernizatsiyaning birinchi natijasi 1989-yilda Audi avtomobillarida Servotronik tizimning paydo boʻlishi bilan paydo boʻldi. Ushbu tizimni yaratishdan asosiy maqsad aynan rul boshqaruvining axborot mazmunini oshirish edi. Ushbu kuchaytirgichlar koʻpincha nisbatan arzon kichik avtomobillar bilan jihozlangan, shu bilan birga kompaniyaning eng yaxshi modellariga “Servotronic” qoʻyilgan. Servotronic-bu avtomobil tezligiga qarab gidravlik kuchaytirgichning elektr valini boshqarish vali yordamida oʻzini boshqaradigan qurilma. Oʻzgarishlar faqat koʻp bosqichli elektrogidravlik sxema oʻrniga “Servotronika” bajaradi, avtomobil shlanglari va tanklari boʻlgan katta va murakkab qurilma oʻrniga bitta mexanizm oʻrnatiladi, buning uchun u odatda yuqori boʻlinmaga ega emas, balki salonda, rul milida, ostida joylashgan dashboard tomonidan elektr kuchaytirgichning yana bir afzalligi uning past narxidir. Quyidagi qurilmaning buralishida sensor mavjud va bu signalga qarab, elektronika kerakli kuch oqimini va birinchi uzatish orqali boshqaruv mexanizmiga ulangan elektr motorining burash kuchini taʼminlaydi.
Tezlik sensori signalining APO blok xotirasiga xos boʻlgan har qanday qaramlikka muvofiq kuchaytirgichning xususiyatlari bilan oʻzgartirilishi mumkin. Elektr kuchaytirgichining afzalliklari: avtomobil dvigatelining tezligidan kuchaytirgichning ishlashining mustaqilligi, maʼlumotlilik (avtomobil tezligini boshqarish kuchaytirgichining oʻzini oʻzi sozlash), harorat farqi kuchaytirgichining ishlashining mustaqilligi, samaradorlik: rulda kuchaytirgich faqat rul burilganida energiya sarflaydi, rul kompyuter buyruqlari bilan boshqariladi.
AFS tizimi nol drayverning tishli nisbatini juda keng diapazonda oʻzgartirishga imkon beradi.Sezuvchanlik kompyuter tomonidan boshqariladi va har qanday dasturni qabul qiladi. Bu shuni anglatadiki, AFS tizimi yordamida siz har xil qarama-qarshiliklardan xalos boʻlishingiz mumkin: yoki past tezlikda “oʻtkir” rul va yuqori tezlikda juda asabiy reaksiyalar yoki yuqori tezlikda xotirjam xatti-harakatlar.
Executive Active rulda tizimi tufayli past tezlikda yoki qachon haydashda avtomobilni boshqarish sezilarli darajada kamayadi, haydovchi, shunga qaramay, avvalgi cheksiz erkinlikni koʻra olmaydi — elektr motorli mexanizmi hali ham bort yelektronikasining buyrugʻi bilan boshqariladigan gʻildiraklarni 7-8 daraja burishi mumkin.
Shunday qilib, faol Old boshqaruv tizimi sof yelektron “simli boshqaruv” tizimining barcha afzalliklarini birlashtiradi, bu odatda rul va old gʻildiraklar oʻrtasida mexanik ulanishni taʼminlaydi va hozirgi vaqtda mexanik boshqaruv tizimi bilan taʼminlanishi mumkin boʻlgan haqiqiy “boshqaruv hissi” beradi .
Faol boshqaruvni boshqarish tizimining xavfsizlik-tanqidiy harakati tizim gʻildiraklarni mustaqil ravishda boshqarganda koʻrib chiqiladi.Tizimning xavfsiz holati (muammosiz)-bu faol boshqaruvning ijro etuvchi tugunining elektr motorining eng kam energiya sarfidir.
Rulni takomillashtirishning ishonchliligini oshirish va ishlab chiqarish xarajatlarini kamaytirish kabi anʼanaviy yoʻnalishlari bilan bir qatorda, soʻnggi yillarda haydovchiga avtomobil trayektoriyasini optimal boshqarishga yordam beradigan yelektron qurilmalarni ishlab chiqish tendensiyasi kuzatilmoqda. Ushbu tizimlardan biri YESP, baʼzi yengil avtomobillarga oʻrnatilgan boshqa tizim AFS qisqartmasi bilan belgilanadi — faol Old boshqaruv (faol old gʻildirakni boshqarish tizimi). AFS tizimida ikkala yarmi yegizak Sayyora Vites qutisi yordamida ulangan boʻlinadigan rul mili mavjud. Vites qutisi korpusini sensorlarga ulangan yelektron boshqaruv blokining signali bilan faollashtirilgan yelektr motor yordamida aylantirish mumkin (yelektron trayektoriyani barqarorlashtirish tizimlariga qarang). Shunday qilib, istalgan vaqtda avtomobilning egri chiziqli harakati parametrlarini tahlil qiladigan AFS tizimi burilish burchagi yoki burchak tezligini oshirishi yoki kamaytirishi mumkin.
RSEMning Qashqadaryo viloyati boʻlimi mudiri
J.H.Umidillayev